Početkom decembra 1985. godine mehaničar Václav Laurin i prodavac knjiga Václav Klement, obojica zaljubljenici u bicikle, započeli su proizvodnju bicikala prema sopstvenom dizajnu, koje su patriotski nazvali Slavia u nacionalnom duhu s kraja 19. veka. Nekoliko godina kasnije, 1899. godine, firma Laurin & Klement Co. započela je proizvodnju motocikala, koji su uskoro doživeli veliki uspeh i pobedili u nekoliko trka. Nakon prvobitnog eksperimentisanja početkom novog veka, proizvodnju motocikala postepeno su zamenili automobili počevši od 1905 godine pa na dalje.

 

Poput motocikala, prvi model automobila firme Laurin & Klement, Voituret A doživeo je potpuni uspeh i kasnije postao arhetip klasičnog češkog automobila. Uskoro je Kompaniji doneo stabilnu poziciju za prodor na međunarodno tržište, tako da je Kompanija mogla da započne poslovanje u svetskim razmerama. Nivo proizvodnje se povećao i uskoro prerastao potencijal privatne firme, tako da je 1907. godine Kompanija prerasla u akcionarsko društvo. Međunarodni aspekt Škodinog poslovanja postajao je sve važniji. Proizvodni pogoni su se konstantno širili, tako da je posle 1914. godine Škoda uzela učešće u proizvodnji za potrebe vojne industrije.

 

Usled ekonomskog razvoja zemlje, zajedničko ulaganje sa jakim industrijskim partnerom, postalo je neophodno tokom dvadesetih godine prošlog veka, u cilju jačanja i modernizacije Kompanija koja je u to vreme proizvodila brojne modele putničkih automobila, kamiona, autobusa, motora za avione i poljoprivredne mašine. 1925. godine došlo je do spajanja sa Pilsen Škoda Co. čime je ugašena marka Laurin & Klement. Početkom tridesetih godina dvadesetog veka, proizvodnja automobila je ponovno organizovana kao zasebno akcionarsko društvo u okviru Škoda grupe (Akcionarsko društvo za automobilsku industriju - ASAP). Nakon krize, Kompanija je napravila prodor na tržiše modelom Škoda Popular.

 

Nemačka okupacija od 1939. do 1945. godine dovela je do značajnog prekida u istoriji kompanije, koja integrisana u industrijsku strukturu nemačke imperije. Civilni deo proizvodnje je odmah ograničen i proizvodnja je preorjentisana za potrebe nacista. U periodu sveopšte nacionalizacije koja je započela odmah po završetku drugog svetskog rata, 1946. godine Kompanija je postala društveno preduzeće čime je dobila ime AZNP – Automobilski zavod, narodno preduzeće. Tokom političkih i ekonomskih previranja tog vremena, preduzeće je steklo monopol u proizvodnji putničkih automobila.

 

Zahvaljujući tradicionalnim proizvodnim procesima i uspesima iz prošlosti, čehoslovačka ekonomija je uspela da očuva relativno dobar standard nekoliko decenija u socijalističkom periodu posle rata uprkos promenama koje je doneo sistem planske privrede i naporima da se postigne neopravdano brz rast. Ovaj standard je ipak doveden u pitanje krajem šezdesetih godina 20. veka usled razvoja novih tehnologija na zapadu. Dugotrajna stagnacija privrede započela je nakon sedamdesetih, što se takođe odrazilo na proizvođača automobila iz Mlade Boleslave uprkos mestu lidera na istočno-evropskom tržištu. Proizvodnja je ponovo porasla tek kada je 1987. godina započela proizvodnja modela Škoda Favorit.

<span class="clear">&nbsp;</span>

Nakon političkih promena 1989. godine, u uslovima nove tržišne ekonomije Vlada Čehoslovačke i menadžment Škode započeli su potragu za jakim inostranim partnerom čije bi iskustvo i investicije mogli da obezbede dugoročnu konkurentnost kompanije. Decembra 1990. godine, Vlada se odlučila za saradnju sa nemačkom Folksvagen grupom. 16. aprila 1991. godine započela je realizacija zajedničkog ulaganja Škode i Folksvagena pod imenom Škoda, automobilová a.s., čime je Škoda postala četvrti brend Folksvagen grupe, pored Folksvagena, Audia i Seata.